AA Finans anketine göre Ocak 2027’de memur ve emeklilere yüzde 8,05 zam bekleniyor. En düşük memur maaşı 75 bin 877 TL’ye, emekli aylığı 34 bin TL’ye çıkacak.

Memurların ve memur emeklilerinin Ocak zammı için ipuçları peş peşe gelmeye başladı. Yeni bir anket daha açıklandı. AA Finans'ın Enflasyon Beklenti Anketi'ne katılan ekonomistler, Tüketici Fiyat Endeksi'nin (TÜFE) eylülde yüzde 2,18 artacağını tahmin etti.

Ekonomistlerin yıl sonu enflasyon beklentilerinin ortalaması da yüzde 29,66 oldu. Bir önceki ankette enflasyon tahmini yüzde 29,49 olarak ölçülmüştü. Bu tahmine göre bu yılın ikinci yarısındaki enflasyon yüzde 10,11 olabilecek.

Memur ve memur emeklisinin ocak maaşı için kritik veri geldi (Foto: Takvim Fotoğraf Arşivi)

Kamu Görevlileri Hakem Kurulu kararı kapsamında memurlar ve memur emeklileri Ocak ayında yüzde 5 artış ve 2026'nın ikinci yarısındaki Tüketici Fiyat Endeksi'nin (TÜFE) yüzde 7'yi aşan kısmı üzerinden fark alacak.

EN DÜŞÜK MEMUR MAAŞI 75 BİN 877 LİRAYA ÇIKACAK Bu tahmine göre memurlara ve emeklilerine yüzde 2,91 enflasyon farkı ortaya çıkacak. Ocak zammı da bu farkla birlikte yüzde 8,05'e çıkacak. En düşük memur maaşı bu yılın ikinci yarısı için 70 bin 224 liraya yükselmişti. Bu maaş Ocak zammı yüzde 8,05 olursa 75 bin 877 liraya çıkacak. Memur emeklilerinde de en düşük aylık Ocak zammı yüzde 8,05 çıkarsa 31 bin 527 lira 77 kuruştan 34 bin 65 liraya ulaşacak.

Memur ve emeklilerin Ocak 2027 zam oranı belli oluyor: En düşük memur maaşı 75 bin 877 liraya dayandı

Memur ve emeklilerin Ocak 2027 zam oranı belli oluyor: En düşük memur maaşı 75 bin 877 liraya dayandı

Memur ve emeklilerin Ocak 2027 zam oranı belli oluyor: En düşük memur maaşı 75 bin 877 liraya dayandı

Kaynak: Takvim Gazetesi — https://www.takvim.com.tr/ekonomi/2026/09/29/memur-ve-emeklilerin-ocak-2027-zam-orani-icin-kritik-veri